poniedziałek, 21 marca 2016

MÓJ PTASI KREWNIAK - WÓJCIK



Moi Drodzy CZYTELNICY :)


Piszę tutaj dla Was o moich ptasich przygodach, jednak do tej pory nie przedstawiłam się Wam należycie. Jak już pewnie zauważyliście czytając ten blog, nazywam się WÓJCIK, a wójcik to... ptak. Poznajcie więc mojego małego, ptasiego krewniaka :)


A oto i WÓJCIK :) Ten ruchliwy ptaszek nie dał mi się jeszcze nigdy sfotografować, a zdjęcie zdobyłam dzięki uprzejmości DAWIDA KILONA, ornitologa, który bliskich spotkań z wójcikiem doświadczył już niejednokrotnie. Obiecuję Wam, że jeszcze w tym roku uda mi się wójcika "sfocić", niech to będzie takie wyzwanie dla mnie. A wójcikowe zdjęcia na pewno zamieszczę na "ptaszolubach".

WÓJCIK (Phylloscopus trochiloides) jest małym i żwawym ptakiem, niezwykle ruchliwym, który nieustannie przeskakuje z miejsca na miejsca, poruszając skrzydłami i ogonem. Posiada on nie lada zdolności wokalne i zaskakuje swoimi trelem. Najczęściej najpierw go usłyszymy, a dopiero potem, przy odrobinie szczęścia, wypatrzymy. Można go spotkać w nizinnych lasach liściastych, gęstych zadrzewieniach i zagajnikach. Niestety bardzo rzadko, gdyż to ptak wędrowny, a nasz kraj odwiedza w miesiącach od maja do lipca.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz