piątek, 25 marca 2016

A wiosna przyszła pieszo :)

Moje Miłe Ptaszoluby :)


Miałam  dzisiaj pisać  kolejną część "ptasich wypraw" , jednak ostatnie dni przyniosły tak wiele nowych, pozytywnych emocji, że postanowiłam jak najszybciej się z Wami nimi podzielić.
Otóż spojrzałam rano w kalendarz, 25. marca, od kilku dni mamy już kalendarzową wiosnę, lecz prawdziwe dowody na to, że zmieniła się pora roku ja co dzień odnajduję  za oknem, w przyrodzie właśnie.
Kiedy miałam 6 lat i chodziłam do zerówki, podczas jednego z przedstawień recytowałam wiersz Jana Brzechwy, "Przyjście wiosny". Brzmiał on tak:

Naplotkowała sosna
Że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
- Przyjedzie pewno furą…
Jeż się najeżył srodze:
- Raczej na hulajnodze.
Wąż syknął: - Ja nie wierzę,
Przyjedzie na rowerze.
          
   Kos gwizdnął: - Wiem coś o tym,
Przyleci samolotem.
- Skąd znowu – rzekła sroka -
Ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym roku w maju
Widziałam ją w tramwaju.
- Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem.
                      
   - A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem.
- Nieprawda bo w karecie!
W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Że płynie właśnie łódką!

   A wiosna przyszła pieszo.
Już kwiatki za nią spieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią – Witaj wiosno.

Za naszym oknem też może być jak w bajce, i chyba nic lepiej nie oddaje magii i czaru wiosny, jak zachowania ptaków. Samce przyodziały się w przepiękne, kolorowe szaty godowe, a z każdego zakątka słychać ich śpiew. Ptaki łączą się w pary, zakładają gniazda, pierwsze wiosenne pisklęta niedługo zaczną wykluwać się z jaj... Nie chcę już się dłużej rozwodzić, popatrzcie sami, to był cudownie spędzony czas :)

Bocian biały (Ciconia ciconia)

Bocian biały (Ciconia ciconia)

Pliszka siwa (Motacilla alba)

Pliszka siwa (Motacilla alba)

Pliszka siwa (Motacilla alba)

Krzyżówka (Anas platyrhybchos) - samica (z lewej) i samiec

 Gil (Pyrrhula pyrrhula) - samiec

 Gil (Pyrrhula pyrrhula) - samiec

Szpak (Sturnus vulgaris)

Szpak (Sturnus vulgaris)

 
Szpak (Sturnus vulgaris) - samiec (z prawej) i samica

Świstun (Anas penelope) - samiec (z prawej) i samica

Świstun (Anas penelope) - samiec (z prawej) i samica

Gołąb miejski (Columba urbana)

Gołąb miejski (Columba urbana)

Gołąb miejski (Columba urbana)

Grubodziób (Coccothraustes coccothraustes)

Grubodziób (Coccothraustes coccothraustes) 

Pełzacz leśny (Certhia familiaris)

Pełzacz leśny (Certhia familiaris)

Sroka (Pica pica)

Sroka (Pica pica)

Zięba (Fringilla coelebs) - samiec

Zięba (Fringilla coelebs) - samiec

Kowalik (Sitta europaea) - samiec

Kowalik (Sitta europaea) - samiec

Dzięcioł duży (Dendrocopos major) - samica

Gil (Pyrrhula pyrrhula) - samica

Łabędź niemy (Cygnus olor)

Gołąb miejski (Columba urbana)

Nurogęś (Mergus menrganser) - samica (z lewej) i samiec


Mam nadzieję, że choć na chwilę oderwaliście się  od domowych, przedświątecznych porządków.

I taka mała prośba do Was :) Znajdźcie wolną chwilę, taki czas tylko dla Was i wybierzcie się na dłuuuuugi wiosenny spacer :)









1 komentarz:

  1. Dzień dobry! Ja obiecuję spełnić prośbę!!! już wszystko do "wyprawy" przygotowane - a najważniejsze to pozytywne nastawienie, tzw. pogoda ducha. Mam nadzieję na równie piękne zdjęcia ;-) pozdrawiam. Kasia Paszkiewicz

    OdpowiedzUsuń